[ Pobierz całość w formacie PDF ]

30
Sposób wykonania ćwiczenia
Aby wykonać ćwiczenie, powinieneś:
1) przeanalizować przepisy bhp obowiązujące w gabinecie stomatologicznym,
2) uzasadnić konieczność stosowania przepisów bhp,
3) określić niebezpieczeństwa wynikające z ich niestosowania,
4) zaproponować dyskusję na temat rzeczywistego stosowania się uczniów do przepisów
bhp w gabinecie stomatologicznym.
Wyposa\enie stanowiska pracy:
 regulamin szkolnego gabinetu stomatologicznego,
 przybory do pisania.
wiczenie 3
Wyszukaj w Internecie Kodeks Etyki Zawodowej Pielęgniarki i Poło\nej Rzeczypospolitej
Polskiej. Przeanalizuj treść dokumentu i ustal czy zawarte w nim główne wskazania etyczne
mogą dotyczyć higienistek stomatologicznych. Sporządz plan projektu Kodeksu etyki zawodowej
higienistek stomatologicznych, kierując się ogólnymi i własnymi zasadami moralnymi.
Sposób wykonania ćwiczenia
Aby wykonać ćwiczenie, powinieneś:
1) zorganizować stanowisko pracy do wykonania ćwiczenia,
2) wyszukać w Internecie odpowiedni dokument i dokonać jego analizy,
3) sporządzić plan projektu,
4) zaprezentować i przeanalizować efekt pracy w grupie.
Wyposa\enie stanowiska pracy:
 komputer z dostępem do Internetu.
wiczenie 4
Przygotuj prezentację multimedialną dla uczniów rozpoczynających naukę w zawodzie
higienistki stomatologicznej, w której zawrzesz zasady bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony
przeciwpo\arowej oraz ochrony środowiska obowiązujące w gabinecie stomatologicznym.
Sposób wykonania ćwiczenia
Aby wykonać ćwiczenie, powinieneś:
1) zorganizować stanowisko pracy do wykonania ćwiczenia,
2) przeanalizować szkolne regulaminy i instrukcje dotyczące bhp, ochrony przeciwpo\arowej
oraz ochrony środowiska,
3) wykonać prezentację multimedialną,
4) zweryfikować poprawność merytoryczną treści konsultując się z nauczycielem,
5) zaprezentować grupie wyniki pracy, porównać z pracą innych uczniów.
Wyposa\enie stanowiska pracy:
 regulaminy i instrukcje obowiązujące w szkolnym gabinecie ćwiczeń,
 komputer z zainstalowanym odpowiednim oprogramowaniem.
 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
31
4.3.4. Sprawdzian postępów
Czy potrafisz:
Tak Nie
1) znalezć pełne teksty przepisów prawa dotyczących bhp?
1 1
2) określić w jaki sposób personel medyczny poznaje zasady bezpiecznej
pracy? 1 1
3) wymienić środki ostro\ności stosowane w trakcie pracy z aparatem rtg?
1 1
4) uzasadnić dlaczego nale\y wykonywać pracownicze badania wstępne
i okresowe? 1 1
5) wymienić środki ochronne jakie stosuje się przy zabiegach laseroterapii?
1 1
6) wymienić zasady postępowania z odpadami medycznymi?
1 1
7) wymienić jakimi zasadami etyki zawodowej powinna kierować się
higienistka stomatologiczna? 1 1
8) uzasadnić dlaczego osoby wykonujące zabiegi nie powinny nosić
bi\uterii w trakcie pracy? 1 1
9) opisać sposoby unikania ska\enia i zanieczyszczenia środowiska
w związku z działalnością poradni stomatologicznych? 1 1
 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
32
5. SPRAWDZIAN OSIGNI
INSTRUKCJA DLA UCZNIA
1. Przeczytaj uwa\nie instrukcję.
2. Podpisz imieniem i nazwiskiem kartę odpowiedzi.
3. Zapoznaj się z zestawem zadań testowych.
4. Test zawiera 20 zadań. Do ka\dego zadania dołączone są 4 mo\liwości odpowiedzi.
Tylko jedna jest prawidłowa.
5. Udzielaj odpowiedzi na załączonej karcie odpowiedzi, stawiając w odpowiedniej rubryce
znak X. W przypadku pomyłki nale\y błędną odpowiedz zaznaczyć kółkiem, a następnie
ponownie zakreślić odpowiedz prawidłową.
6. Pracuj samodzielnie, bo tylko wtedy będziesz miał satysfakcję z wykonanego zadania.
7. Jeśli udzielenie odpowiedzi będzie Ci sprawiało trudność, wtedy odłó\ rozwiązanie
zadania na pózniej i wróć do niego, gdy zostanie Ci wolny czas.
8. Na rozwiązanie testu masz 45 minut.
Powodzenia!
ZESTAW ZADAC TESTOWYCH
1. Periodontopatie to zmiany chorobowe dotyczące
a) tkanek otaczających zęby.
b) budowy zęba.
c) stanu higieny jamy ustnej.
d) skóry.
2. Cukrzyca
a) mo\e mieć wpływ na periodontopatie.
b) nie mo\e mieć wpływu na periodontopatie.
c) jest bez związku z chorobami przyzębia.
d) polepsza stan dziąseł.
3. Gingivitis to
a) choroba miazgi zęba.
b) ropień podokostnowy.
c) nie\yt nosa.
d) zapalenie dziąseł.
4. Adult periodontitis (AP) to
a) choroba zakazna.
b) zapalenie przyzębia dorosłych.
c) zapalenie dziąseł.
d) rodzaj alergii.
5. Kamień nazębny poddziąsłowy i naddziąsłowy
a) nie ró\nią się miejscem występowania.
b) ró\nią się miejscem występowania.
c) nie powodują zapalenia dziąseł.
d) dotyczą tylko dorosłych.
 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
33
6. Zlokalizowany stan zapalny dziąsła w obrębie jednego ruchomego zęba mo\e być
spowodowany
a) brakiem higieny jamy ustnej.
b) noszeniem dwóch protez całkowitych.
c) stanem podgorączkowym.
d) zgryzem urazowym.
7. Badania epidemiologiczne jamy ustnej słu\ą do
a) badania jamy ustnej.
b) określania ilości kamienia nazębnego.
c) stwierdzenia stanu zapalnego.
d) celów statystycznych i profilaktycznych.
8. Skalowany zgłębnik periodontologiczny słu\y do
a) wykrywania ubytków próchnicowych.
b) pomiaru temperatury jamy ustnej.
c) usuwania kamienia nazębnego.
d) badania głębokości kieszonek dziąsłowych.
9. Pacjent ze wskaznikiem CPITN wielkości 3
a) wymaga poprawy higieny jamy ustnej.
b) wymaga poprawy higieny jamy ustnej i usunięcia złogów nazębnych.
c) wymaga usunięcia złogów nazębnych.
d) nie wymaga przeprowadzania zabiegów.
10. Zredni wynik wskaznika GI 1,1 2,0 oznacza
a) zdrowe dziąsła.
b) istnienie choroby zakaznej.
c) umiarkowane zapalenie dziąseł.
d) powa\ny stan zapalny dziąseł. [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • spraypainting.htw.pl