[ Pobierz całość w formacie PDF ]
×% kampanie banerowe
×% sponsoring
×% kampanie e-mailingowe dla grup docelowych (nie spamming!)
×% programy partnerskie
Wsparcie dla u¿ytkownika
Obs³uga klienta staje siê w nowej ekonomii jednym z wa¿niejszych obszarów dzia³alnoSci. Ci¹gle s³ychaæ
o milionach dolarów pompowanych w kampanie reklamowe promuj¹ce firmy internetowe. Nie wszys-
tkie jednak odnosz¹ sukcesy na polu obs³ugi klienta. W Polsce rozg³os Internetu sprawia, ¿e zaczyna siê
pojawiaæ wiele osób korzystaj¹cych z sieci po raz pierwszy. Nie jest jednak pewne, czy polskie serwisy
WWW s¹ gotowe na takich u¿ytkowników. Obowi¹zkiem serwisu powinno byæ w tym przypadku
poprowadziæ za rêkê takiego nowicjusza, wprowadziæ go do nowej rzeczywistoSci. Serwisy, które
troskliwie oprowadzaj¹ Swie¿o upieczonych internautów po swoich stronach zyskaj¹ u nich
pozytywn¹ opiniê. Samo to sprawia, ¿e wi¹¿¹ siê oni z mark¹ od samego pocz¹tku.
21
AMG.net White Paper
Ewolucja
serwisu Dwa oblicza Spo³ecznoSæ Kryteria
Wstêp internetowego serwisu i atrakcyjnoSæ funkcjonalnoSci Wnioski
Fundamenty profesjonalnego serwisu www
Wnioski
Serwis internetowy to wiêcej, ni¿ ciekawy pomys³, albo coS, co trzeba powieliæ, bo robi to
konkurencja. Szum wokó³ Internetu nie cichnie; toruje mu raczej drogê do g³Ã³wnego nurtu
gospodarki. Je¿eli firma planuje w najbli¿szym czasie stworzyæ w³asny serwis WWW, nie
powinna tego robiæ chaotycznie. Do takiego przedsiêwziêcia potrzebne jest planowanie,
nadzór, wdra¿anie i uaktualnianie - tak jak w innych dziedzinach biznesu. Nieciekawy,
kiepsko zaprojektowany serwis nara¿a na szwank reputacjê firmy. Poni¿ej przedstawiamy kilka
rad, które mog¹ pomóc w tworzeniu dobrze dzia³aj¹cego serwisu.
Dbaj o spójnoSæ
×% kolorów
×% lokalizacji i metod nawigacji
×% czcionek
Ograniczaj
×% krzykliwe gad¿ety
×% szerokoSæ kolumny tekstu
×% wysokoSæ bloków tekstowych
×% iloSæ powtórzeñ animacji
×% koniecznoSæ korzystania z paska przewijania
×% wielkoSæ i iloSæ elementów graficznych
×% iloSæ kolorów i ramek
Oferuj
×% przycisk umo¿liwiaj¹cy wy³¹czenie muzyki i dxwiêków
×% wersjê bez Flash'a , je¿eli twój serwis wykorzystuje tê technologiê
×% wyraxnie oznaczone odnoSniki
×% zauwa¿alne etykiety wszystkich odnoSników i elementów graficznych
×% rozmiar wszystkich plików oferowanych u¿ytkownikowi do Sci¹gniêcia
×% dobrze zorganizowan¹ treSæ
×% serwis przetestowany na kilku przegl¹darkach
×% testy platformy sprzêtowej i rozdzielczoSci
Nigdy
×% nie podkreSlaj tekstu, który nie jest odnoSnikiem
×% nie zmuszaj u¿ytkowników do korzystania z przycisku Back przegl¹darki
×% nie umieszczaj tekstu na nieodpowiednim tle
22
AMG.net White Paper
Ewolucja
serwisu Dwa oblicza Spo³ecznoSæ Kryteria
Wstêp internetowego serwisu i atrakcyjnoSæ funkcjonalnoSci Wnioski
Fundamenty profesjonalnego serwisu www
Porady dla serwisów typu e-commerce
Zawsze od pocz¹tku reguluj kwestie finansowe. Gdy u¿ytkownik dokona zap³aty, bêdzie akty-
wniejszy w udostêpnianiu informacji i szybkiej realizacji transakcji. Klient powinien te¿ podpisaæ
umowê dok³adnie okreSlaj¹c¹ warunki transakcji, co oszczêdzi w³aScicielowi serwisu k³opotów
w przysz³oSci. Rejestruj wszelk¹ wymianê z u¿ytkownikiem. Pozwoli to na szczegó³owe poznanie
preferencji klienta i zdobycie danych o nim.
Test kompatybilnoSci
Przetestuj zdolnoSæ serwisu do wySwietlania siê na starszych wersjach przegl¹darek, zarówno na
platformach PC jak i Macintosh. W testowaniu mo¿e pomóc og³oszenie fazy testowej na tablicy
og³oszeñ dla projektantów (bulletin board).
Mity, w które nie nale¿y wierzyæ
Oto kilka mitów powsta³ych wokó³ Internetu, w które nie nale¿y wierzyæ:
×% Nie zak³adaj, ¿e zrealizujesz swoje marzenia tylko dlatego, ¿e zaistnia³eS w sieci. Serwis musi
byæ stworzony dla konkretnych odbiorców i promowany wSród nich.
×% Gdy zakoñczymy pracê nad tym serwisem, to odetchniemy - serwis jest organizmem ¿ywym,
trzeba stale o niego dbaæ i karmiæ, by móg³ siê rozwijaæ.
×% JeSli chc¹ dowiedzieæ siê wiêcej, niech zadzwoni¹ - nigdy nie zak³adaj, ¿e klient przyjmie
aktywn¹ postawê.
Podstawowym za³o¿eniem przy tworzeniu serwisu WWW powinno byæ zorientowanie go na
potrzeby urzytkownika. Dlatego projektant i w³aSciciel serwisu musi spojrzeæ na internet oczami
odbiorcy, tak by móc mu zaoferowaæ jak najatrakcyjniejsz¹ treSæ ujêt¹ w odpowiedni¹ formê.
23
AMG.net White Paper
Ewolucja
serwisu Dwa oblicza Spo³ecznoSæ Kryteria
Wstêp internetowego serwisu i atrakcyjnoSæ funkcjonalnoSci Wnioski
Fundamenty profesjonalnego serwisu www
Firma AMG.net oferuje pionierskie na polskim rynku rozwi¹zania ³¹cz¹c technologiê interne-
tow¹ ze strategi¹ biznesow¹ oraz potrzebami marketingowymi klienta.
Nasz¹ misj¹ jest wspieranie oraz poszerzanie dzia³alnoSci biznesowej przedsiêbiorstw o media
interaktywne. Cel: zwiêkszenie sprzeda¿y us³ug i produktów naszych klientów, udoskonalenie
i zapewnienie wiêkszej interaktywnoSci w ich kontaktach biznesowych.
AMG.net jest postrzegana jako czo³owy intergrator rozwi¹zañ internetowych, zarówno pod wzglê-
dem jakoSci produkcji, jak i iloSci zrealizowanych ju¿ do tej pory projektów.
Swoim klientom oferujemy pe³n¹ gamê us³ug z zakresu e-konsultingu, e-biznesu, e-marketingu,
multimediów oraz z pogranicza tych dziedzin. Stosowanie najnowszych technologii, budowanie
skutecznych strategii internetowych zgodnych z za³o¿eniami i wymaganiami klienta, a tak¿e
doSwiadczenie w tworzeniu interfejsów u¿ytkownika czyni¹ AMG.net wszechstronnym partnerem
w dobie elektronicznego biznesu.
Klienci AMG.net
AIG Amplico
Bank PEKAO SA
Browary Warka
Cadbury Wedel
CAIB
Dell Computer
Elbrewery Company Ltd
Ericsson
Hewlett-Packard
IBM
JVC
Master Foods
Molex Premise Networks
Murator
Philips
PricewaterhouseCoopers
Procter & Gamble
Rainbow Tours
Reuters
SC Johnson Polska
TC Dêbica
TP S.A.
Whirlpool
24
AMG.net White Paper
[ Pobierz całość w formacie PDF ]